سنگ ها، راهی زیبا برای رسیدن به آرامش طبیعت
به گوهرآرا خوش آمديد

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

درباره سنگ یشم

یشم

یشم

یشم معمولا به رنگ سبز دیده می شود ولی در رنگ های  قرمز، زرد، قهوه‌ای یا سبز نیز دیده می شود و نوع آبی آن کم‌یاب است.
سنگ یشم سبز انتخاب بسیار مناسبی برای افراد حساس و هیجانی است  و باعث تقویت اعتماد به نفس و کنترل احساسات در آنان می شود.
این سنگ به انسان ایمان می بخشد که در زندگی به تک تک آرزوهای خود برسد. برخی نیز بر این عقیده اند سنگ یشم خوش شانسی می آورد.
سنگ یشم سبب شادی روح و آرامش بوده و مناسب برای تمرکز می باشد .
سنگ یشم سبز به “کریستال آرامش بخش” نیز معروف است.

برای سنگ یشم خواص درمانی بسیاری مطرح شده و در علم سنگ درمانی برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده می شود.

خواص و فواید جسمانی یشم:
در درمان تشنج و بیماری های ریه و بیماری های پوستی موثر است .
سنگ یشم مناسب برای تسهیل دوران بارداری و زایمان می باشد.
این سنگ دردهای روده ای را تسکین می بخشد و معده را تقویت کرده و در درمان حالت تهوع موثر است.
و همچنین مفید برای یبوست و نفخ می باشد.
جهت درمان سردردهای مزمن و میگرن قطعه ای سنگ یشم را ابتدا در نور آفتاب قرار داده و سپس آن را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی چاکرای ششم خود قرار دهید.

یشم

طریقه نگهداری یشم :
سنگ یشم را ماهی دو بار در آب جاری بشویید.

گفتنی است :
امواج سنگ یشم برای افراد مبتلا به تالاسمی و هپاتیت مضر بوده و سبب جذب نیروهای منفی در این افراد می شود.


ویژگی های الماس های سیاه

ویژگی های الماس های سیاه

الماس های سیاه-black diamondالماس های سیاه مات ، خود در گروهی قرار می گیرند که در طبقه بندی الماس های متداول - که بسته به وجود یا عدم وجود نیتروژن، به نوع I و نوع II تقسیم شده اند-  جای ندارند. ویژگی های الماس های سیاه به طور کامل با ویژگی های الماس های معمولی تفاوت دارند. در زیر به برخی از این تفاوت ها اشاره می کنیم.

1)

 در حالی که الماس های معمولی در اعماق داخلی سطح زمین تولید می شوند- احتمالا در گوشته زمین، و پس از آن در طول فوران های آتشفشانی با تشکیل گدازه های کیمبرلیت و لمپرویت  (Lamproite) بوجود می آیند- الماس های سیاه هرگز در سنگ آذرین کیمبرلیت یافت نشده و معمولا در رسوبات آبرفتی بوجود می آیند.



2)در حالی که ساختار الماس های معمولی، به شکل تک بلورهای عظیم، تشکیل شده است. به نظر می رسد الماس های سیاه از میلیون ها بلور الماس ریز که به هم چسبیده اند، شکل گرفته اند که این موضوع باعث طبیعت متخلخلشان شده است. به غیر از گرافیت، ترکیبات آهن مانند هماتیت و مگنتیت گاهی اوقات می توانند با بلورهای کنگلومرا (conglomerate) که خواص مغناطیسی به آن می دهند، همراه شوند.

3)در حالی که الماس های معمولی، به علت شرایط فشار بالایی که در آن تولید می شوند و  این فشار بالا مانع حضور گازها می گردد؛ الماس های سیاه-black diamondعاری از حباب های هوا هستند. الماس های سیاه، پر از حباب های گاز به دام افتاده در مواد متخلخل، و شامل گازهایی مانند هیدروژن و نیتروژن هستند که هنگام تشکیل الماس موجود بودند.

4)در حالی که الماس های معمولی سخت ترین مواد شناخته شده روی زمین هستند، الماس های سیاه حتی از الماس های معمولی نیز سخت تر بوده و به همین دلیل تراش و پولیش آنها بسیار دشوار است. با این حال ممکن است سختی آنها به صورت یکنواخت توزیع نشده باشد. این احتمال وجود دارد که بخش هایی در مواد متخلخل وجود داشته باشند که آزادانه تر متصل شده و نرم تر از سایر قسمت ها باشند.

5)در حالی که الماس های معمولی را در امتداد سطوح شکافته شده و ترک خورده می توان شکافت. ولی الماس های سیاه به دلیل سختی بسیار بالای آنها، سطوح شکافته شده نداشته و همین عامل می تواند یکی از دلایل سختی بالای الماس های سیاه باشد.

6)در حالی که الماس های معمولی برای اهداف زینتی مناسب تر هستند، الماس های سیاه برای اهداف صنعتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. الماس های سیاهی که کیفیت جواهری یا اصطلاحا  gem quality  دارند، کاملا نادر هستند.

 


سنگ های قیمتی

خرید و فروش سنگ های قیمتی 
عقیق/جاسپر/گارنت/یشم/یاقوت/زمرد/فیروزه/لعل/الماس/برلیان/زبرجد/توپاز


سنگ قیمتی

09353369949
saeid65m@yahoo.com