سنگ ها، راهی زیبا برای رسیدن به آرامش طبیعت
به گوهرآرا خوش آمديد

آشنایی با سنگ آمیتیس یا یاقوت ارغوانی و خواص شگفت انگیز آن

آمیتیست

آمیتیست

آشنایی با سنگ آمیتیس یا یاقوت ارغوانی و خواص شگفت انگیز آن

اطلاعات کلی

دلیل‌نام‌گذاری از واژه آماتیس به معنای بنفش اخذ شده‌است.

نام دیگر Amethyst

فرمول شیمیایی SiO2

ترکیب شیمیایی محلول در HNO۳ و مقدار Mg تحت تاثیر اسیدها کم می‌شود. MgO:۲۳٫۴۱٪ FeO:۴۱٫۷۱٪ SiO۲:۳۴٫۸۸٪ (خالص ۱/۱: Mg / Fe) (سری ایزومورف فورستریت تافایالیت)

رده بندی اکسید

اطلاعات کانی شناسی

شکل بلوری منشوری - بی پیرامیدال - پسودوکوبیک

شکل ظاهری بلوری - آگرگات دانه‌ای - توده‌ای کمیاب است و بیشتر در آلمان غربی وشرقی، چک اسلواکی، رومانی، روسیه، برزیل، آمریکا، ماداگاسکار، مکزیک و نامبیا

رنگ سیاه - خاکستری - قهوه‌ای - بنفش - تیره - سبز- صورتی

رنگ خاکه سیاه

سختی موس ۷

وزن مخصوص ۲٫۶۵

رخ ناقص - مطابق با سطح

جلا شیشه‌ای - صدفی

شکستگی صدفی - تراشه ای(خشن)

شفافیت شفاف - نیمه کدر

خاصیت مغناطیسی ندارد

پاراژنز سختی - چگالی - رخ پذیری - انحلالدر اسیدها - واکنش‌های شیمیایی -اشعه Xآپاتیت - پولوسیت - بریل - توپاز -فناکیت- کالسدوئن- کریستال دراک

اطلاعات معدنی

منشأ تشکیل ماگمایی - هیدروترمال

آمیتیست

محل پیدایش رومانی

آمیتیست (به انگلیسی: Amethyst) با فرمول شیمیایی SiO2 از مجموعه کانی هاست و از واژه آماتیس به معنای بنفش اخذ شده‌است. محلول در HNO۳ و مقدار Mg تحت تاثیر اسیدها کم می‌شود. MgO:۲۳٫۴۱٪ FeO:۴۱٫۷۱٪ SiO۲:۳۴٫۸۸٪ (خالص ۱/۱: Mg / Fe) (سری ایزومورف فورستریت تافایالیت) برای اولین بار در رومانی کشف شد و از نظر شکل بلور: منشوری - بی پیرامیدال - پسودوکوبیک، رنگ: سیاه - خاکستری - قهوه‌ای - بنفش - تیره - سبز- صورتی، شفافیت: شفاف - نیمه کدر، شکستگی: صدفی - تراشه ای(خشن)، جلا: شیشه‌ای - صدفی، رخ: ناقص - مطابق با سطح و در رده‌بندی اکسید است همچنین خاصیت مغناطیسی ندارد و منشأ تشکیل آن ماگمایی - هیدروترمال است.


همایند کانی‌شناسی (پارانژ) آن سختی - چگالی - رخ پذیری - انحلالدر اسیدها - واکنش‌های شیمیایی -اشعه Xآپاتیت - پولوسیت - بریل - توپاز -فناکیت- کالسدوئن- کریستال دراک است ، از نظر ژیزمان بلوری - آگرگات دانه‌ای - توده‌ای کمیاب است و بیشتر در آلمان غربی وشرقی، چک اسلواکی، رومانی، روسیه، برزیل، آمریکا، ماداگاسکار، مکزیک و نامبیا یافت می‌شود.


نام آمتیست از زبان یونانی باستان گرفته شده است. باستانیان بر این باور بوده اند که شخصی که آمتیست همراه خود داشته باشد از مست شدن دور خواهد ماند. فرمول این سنگ زیبا که از خانواده کوارتزها می باشد: SiO2 در قرن نوزدهم تصور بر این بوده، که رنگ آمتیست به علت وجود منگنز می‌باشد.


کانی

آمیتیست

این سنگ نوعی کریستال کوارتز به رنگ بنقش است . آمیتیست ، گران بهاترین سنگ در گروه کوارتزها به شمار می رود .


این سنگ را در کتب جواهرشناسی فارسی ( جمشت ) گفته اند لکن نام آن در لاتین ( آمیتیست ) است . نام آمیتیست از زبان یونانی مشتق شده و به معنای « مست نبودن » است ؛ چون می پنداشتند که دست بند و یا گردن بندی از آمیتیست هنگام می خواری ، مانع مستی می شود . بعضی از بلورهای آمیتیست در مقابل نور خورشید قسمتی از رنگ خود را از دست می دهند . با وجود این ، اشعه X رنگ اولیه آن را می تواند باز گرداند . بلورهای آمیتیست با حرارت زیاد به رنگ های زرد روشن ، قهوه ای ، سبز و آبی در می آیند .


شکنندگی ، از دیگر ویژگی های این سنگ است . لذا باید با دقت بسیار آن را نگاه داشت .


خواص و فواید سنگ آمیتیست :

آماتیست


سنگ آمیتیست اراده را تقویت می نماید . حکما عقیده دارند که استفاده از این سنگ برای ترک عادات ناپسند بسیار مفید است . لذا معتادانی که قصد ترک مواد مخدر ، سیگار و یا مشروبات الکلی را دارند ، از این سنگ استفاده می کنند . هم چنین این سنگ به دلیل ارتباط با چاکرای پیشانی و تاج ، برای رفع دردهای ناشی از میگرن و سردردهای عصبی و نیز بهبود حمله های عصبی به ویژه صرع ، بسیار مفید است . علاوه بر آن ، برای رفع بی خوابی و کابوس سفارش می کنند که آن را زیر بالش بگذارند و بخوابند .


سنگ آمیتیست با رنگ بنفشی که دارد ، ارزش فوق العاده ای در شفا بخشی ، خصوصاً در زمینه درمان با رنگ ها دارد . زدودن انرژی منفی ، از دیگر ویژگی های آمیتیست است که آن را به انرژی های مثبت تبدیل می کند . تکه ای از سنگ آمیتیست را در گوشه ای از اتاق یا محل کار خود قرار دهید تا علاوه بر پراکنده شدن انرژی های مثیت در فضا و ذهن و روح شما ، به تعادل و آرامش دست یابید و از تشویش ، اضطراب و هراس ، دور گردید .


سنگ شفا بخش آمیتیست

این یک نوع سنگ کریستال به رنگ بنفش است.رنگ ان از عناصر منگنز ,آهن و تیتان بوجود میاید.محل کشف ان بیشتر در کشورهای ...


این یک نوع سنگ کریستال به رنگ بنفش است.رنگ ان از عناصر منگنز ,آهن و تیتان بوجود میاید.محل کشف ان بیشتر در کشورهای برزیل ,ماداگاسکار , اروگوئه و اورال است.

- تاثیر بر بدن انسان

این سنگ مخصوص دردهای ناحیه سر,میگرن , و فشارهای عصبی است و سیستم کلی بدن را بهبود میبخشد.

غدد و هورمون ها را تقویت میکند و سوخت وساز سلولی را افزایش میدهد.همچنین برای بیماران دیابت موثر میباشد و ما را دربرابر بی خوابی ,اضطراب و کابوس ها محافظت میکند.

آمیتیست ها بهترین مداوا برای مشکلات روانی و استرس ها به شمار می روند.

این سنگ مخصوص کودکانی است که دستخوش حمله های عصبی و خشم میشوند و کمک بزرگی به بیماران هیستری,نوروز(روان رنجوری),صرع و سایر واکنشها روانی غیرعادی می کند. همچنین سرگیجه های مربوط به حالات روانی ,اختلالات چشمی و نا هماهنگی آن را تسکین میدهد.

این سنگ عملی کاهنده بر روی فشارهای شریانی دارد و برای کم خونی و سایر بیماریها خونی موثر است.

- تاثیر بر روح و روان

آمیتیست سنگی برجسته ومهم در تمرکز حواس به شمار می آید:

این سنگ اراده ما را زیاد میکند و ما را در ارتباطات روحی و معنوی حمایت میکند. ارتباطات و دوستی ها را سهولت میبخشد و باعث انصاف و منطق درفرد میشود و نیز به ما تسلی,قدرت, شادی و شجاعت میدهد.

- نشان طالع بینی

این سنگ تحت صورت های فلکی ماهی ,قوچ و قوس قرار دارد و طبق طالع بینی هندی به برج سنبله نیز تعلق دارد.

آماتیست

- محل چاکرا

آمیتیست مخصوص چاکراهای انتهای سر است.

- خصو صیات

برای ناراحتی های لوزوالمعده و بیماریهای خونی باید سنگ آمیتیست را یک شب در حدود نیم لیتر آب قرار دهید و صبح ناشتا انرا بنوشید.

- تاثیر روانی: تمرکز حواس ، تقویت قوای روحی ، رفع بیخوابی ، کابوسها و اضطرابها

- درمان جسمی : سنگ شفا بخش میگرن ، فشارهای عصبی ، تنظیم غدد و هورمون ها، سنگ درمان بیماری های روحی

- روش شارژ : شستشو در آب روان ، دو ساعت شارژ در نور خورشید



خواص و ویژگی های سنگ آمیتیست

 این کانی گونه بنفش رنگ کوارتز است.نام این کانی  از واژه ای لاتین به معنای هوشیار " مست نبودن" برگرفته شده است و ریشه در باور یونانیان باستان دارد که معتقد بودند این سنگ تاثیرات الکل را بی اثر می کند.

یونانیان معتقد بودند که هرگاه آمیتیست را به هنگام نوشیدن شراب زیر زبان بگذارند مانع از مستی می‌شود. گفته می‌شود این سنگ بسیار مورد توجه سنت ولنتاین بوده و سنگ آمیتیستی با چهره حکاکی شده کوپید (خدای عشق که به‌صورت کودکی برهنه مجسم شده است.) بر گردن می‌آویخته است. شاید از این روست که امروزه نیز جشن ولنتاین (روز عشق) در این ماه برگزار می‌شود (چهاردهم فوریه -بیست و پنجم بهمن).


آمیتیست به عنوان جواهر توسط مصریان باستان به کار گرفته می شده و بر روی آن حکاکی انجام می شده است. مهره هایی ازآمیتسیت از قبرهای آنگلوساکسون ها در انگلستان یافت شده است.سربازان یونان باستان  اعتقاد داشتند سنگ آمیتیست باعث حفظ خونسردی انها شده و  از آنها درجنگ محافظت می کند.


آمیتیست ترس و تنش عصبی را کاهش می‌دهد و افکار منفی و تردید را از ذهن پاک می‌کند. موجب افزایش قدرت ذهنی و بدنی می‌شود. گفته می‌شود آمیتیست باعث به حقیقت پیوستن رویاها شده و عشقی راستین را به ارمغان می‌آور‌د.


آمیتیست سمبل صمیمیت,صلح و آرامش است.

این سنگ زیبا, سنگ چهارمین و ششمین سالگرد ازدواج می‌باشد.


این گوهر, سنگ ماه متولدین فوریه(دوازدهم بهمن تا نهم اسفند) است.


از لحاظ شیمیایی دارای ترکیب اکسید سیلیسیوم است .در قرن نوزدهم تصور بر این بوده، که رنگ آمتیست به علت وجود منگنز می‌باشد ولیکن دانشمندان دریافتند که مقدار بسیار اندکی آهن  سه ظرفیتی موجب ایجاد رنگ بفش می شود.


سیستم تبلور آن تریگونال است . رنگ خط ساییدگی آن سفید است. رخ ندارد. شفاف است. رنگ آن در زیر چلسی فیلتر(نوعی دستگاه گوهر شناسی) به رنگ قرمز است. سختی این سنگ  7 و در نتیجه برای استفاده در جواهرسازی سنگ مناسبی است.


بلورهای آمیتیست از خانواده سنگ های آذرین است  در نهشته های رسوبی و ژئودها  یافت میشوند.


تا قرن 18 به دلیل کمیابی سنگ آمیتیست این سنگ تنها به اشراف و کاردینال ها تعلق داشت و قیمت آن با الماس و یاقوت و زمرد برابری می کرد ولی با کشف معادن بزرگ آن از جمله برزیل قیمت آن کاهش پیدا کرد.


بهترین نوع آمیتیست به نام   Deep Russian   و یا Deep Siberian  نامیده می شود که مقدار جزیی رنگ قرمز دارد و قیمت آن افزون بر قیراطی 50 هزار دلار است. ارزش سنگ آمیتیست با میزان افزایش رنگ آن نسبت مستقیم دارد.



گونه ای از آمیتیست به نام رز فرانسوی  Rose De France  نامیده می شود که در حقیقت آمیتیست بنفش مایل به صورتی است.

 


سنگ آمیتیست چنانچه حرارت داده شود(تحت شرایط آزمایشگاهی) به رنگهای زرد- نارنجی ، زرد- قهوه ای و یا قهوه ای تیره در می آید. آمیتیست با حرارت 572 درجه فارنهایت بی رنگ شده و در حرارت 932 درجه فارنهایت رنگ آن زرد می شود .


آمیتیست می تواند در اثر بهسازی از نوع پرتوافکنی ایجاد شود به طوریکه کوارتز بی رنگ را تحت پرتوافکنی اشعه گاما و اشعه ایکس قرار می دهند  و چنانچه این نوع از آمیتیست در معرض حرارت واقع شود رنگ آن به زرد و با حتی سبز تبدیل می شود و رنگ آن شبیه کوارتز نوع کرینگرم Cairngorm  (کوارتزی دودی با رنگ زرد – قهوه ای) می شود که در جواهرسازی آمیتیست سوخته نیز نامیده می شود.


نوع مصنوعی این سنگ به روش هیدروترمال1 ساخته می شود  و اغلب فاقد ناخالصی می باشد روش شناخت نوع مصنوعی از طبیعی آن شناخت ناخالصی های نوع طبیعی و یا مصنوعی  آن است .


به طوریکه  آمیتیست مصنوعی می تواند داری ناخالصی های ویژه ساخت هیدروترمال مانند ناخالصی خرده نانی 2 Breadcrumd باشد. به طور کل  نمی توان نوع مصنوعی وطبیعی آنرا به راحتی تشخیص داد ونیاز به آزمایشگاه های بسیار مجهز گوهرشناسی دارد.


برخی از ناخالصی ها می تواند نمایانگر نوع منشا و معدن سنگ باشد به گونه ای  که ناخالصی  کانی  کاکوکسنایت cacoxenite  که عبارت است از ناخالصی سوزنی شکل به رنگ طلایی- زرد و- قهوه ای و قرمز و ترکیب شیمیایی آن فسفات آلومینیوم آهن  است متعلق به آمیتیست های معدن برزیل می باشد.


معادن   آمیتیست  بیشتر در کشورهای برزیل ,ماداگاسکار , اروگوئه و روسیه  است


بهترین روش برای تمیز کردن آن آب ولرم و صابون است ، اسید موجب آسیب دیدن آن می شود . حرارت و نور آنرا بی رنگ می کند.


 بلور آماتیس‌ در لابه‌لای‌ سنگ‌ها و مواد رسوبی‌ یافت‌ می‌ شود و معادن‌ اصلی‌ و مهم‌ آن‌ در برزیل، ماداگاسکار، اروگوئه، نامیبیا، ژاپن، ایران، آلمان، فرانسه، اتریش‌ و کوه‌های‌ اورال‌ است. نام‌ این‌ سنگ‌ از زبان‌ یونانی‌ گرفته‌ شده ‌است. در مورد این‌ گوهر افسانه‌ های‌ فراوان‌ و کاربردهای‌ مختلف‌ ذکر کرده‌اند. 


امروزه‌ اسقف‌های‌ کاتولیک‌ در بعضی‌ مراسم‌ مذهبی، انگشتری‌ و جام‌های‌ آماتیس‌ به ‌کار می ‌برند. در گذشته‌ از این‌ سنگ‌ به‌ خاطر رنگ‌ زیبای‌ آن‌ در ساخت‌ جواهر برای‌ ملکه‌ ها و نیز تاج‌ پادشاهان‌ و جام‌ های‌ گوناگون‌ استفاده‌ می ‌شده‌ و برای‌ آن‌ ارزش‌ و اعتبار خاصی‌ قائل‌ بوده‌اند. نمونه‌های‌ این‌ شاهکارها را در موزه‌ها و کلیساهای‌ کشورهای‌ اروپایی‌ می ‌توان‌ مشاهده‌ کرد. از آماتیس‌ برای‌ تسکین‌ سردردهای‌ میگرنی، کم‌ کردن‌ فشارهای‌ عصبی، درمان‌ کم ‌خوابی‌ و کاهش‌ اضطراب‌ استفاده‌ می ‌شود.فرمول‌ شیمیایی‌ آماتیس‌ 2SIO و درجه‌ سختی‌ آن‌ در مقیاس‌ مُو(MOE) هفت‌ است. این‌ سنگ‌ در مقابل‌ حرارت‌ حساس‌ است‌ و به‌ همین‌ دلیل‌ بایستی‌ بعد از پایان‌ کار جواهر سازی‌ و آبکاری، نگین‌ را سوار کرد. برای‌ تمیز کردن‌ جواهرات‌ ساخته ‌شده‌ با این‌ گوهر، می‌توان‌ از آب‌ سرد استفاده‌ کرد. اسیدها و مواد قلیایی‌ اثر مخرب‌ روی‌ آن‌ دارد و مانند دیگر جواهرات‌ باید در نگهداری‌ آن‌ دقت‌ فراوان‌ شود.توجه‌ داشته‌ باشید که‌ هدف‌ از معرفی‌ سنگ‌ها و انواع‌ جواهر در این‌ صفحه‌ افزایش‌ اطلاعات‌ عمومی‌ و آگاهی ‌دادن‌ به‌ علاقه مندان‌ برای‌ انتخاب‌ بهتر و نگهداری‌ صحیح‌ آنهاست. یادآوری‌ می ‌شود در شرع‌ مقدس‌ اسلام‌ زینت‌ برای‌ بانوان‌ با رعایت‌ آداب‌ شرعی‌ توصیه‌ شده‌ و حتی‌ برای‌ استفاده‌ درست‌ از آن‌ ثواب‌ منظور می‌ شود؛ به‌ علاوه، هزینه‌ بسیار زیاد زینت‌آلات‌ ایجاب‌ می‌ کند که‌ در حفظ‌ این‌ سرمایه‌ خانوادگی‌ و به‌ عبارتی‌ سرمایه‌ ملی‌ دقت‌ شود

آماتیست

در صورتی که تابش نور خورشید باعث تغییر رنگ در بلورهای آمتیست شود می توان آن را به وسیله اشعه x به رنگ اولیه باز گرداند. به وسیله حرارت نیز در دمای (٤۷٠ الی ۷۵٠) درجه سانتی گراد می توان رنگ بلور را به زرد روشن، قرمز، قهوه ای، سبز و یا بیرنگ تبدیل کرد. آمتیست در اثر حرارت تغییر رنگ داده و به سیترین تبدیل می شود. در گذشته عامل رنگ دهنده آمتیست را حضور عنصر منگنز می دانستند اما پس از تحقیقات بیشتر دراین کانی وجود عنصر آهن نیز مورد تأیید قرار گرفت.


معمولاً آمتیست های مرغوب را در سنگ های رسوبی می توان یافت که (برزیل، اروگوئه، ماداگاسکار) سه کشور تولید کننده عمده این کانی می باشند. در سال ١٩٠٠ بزرگترین سنگ (Rough) جهان به وزن تقریبی ۸ تن به رنگ سیاه و بنفش در برزیل یافت شد و در گنجینه برزیل در موزه واشنگتن نگهداری می شود. در جولای ١٩٩۳ نیز (Rough) آمتیسی در معدن (Maine) آمریکا یافت شد که شامل ١٠٠ کیلو گرم آمتیس قابل تراش بود برخی از کریستال های آن به طول ١٩ سانتی متر نیز می رسیدند. در ایران نیز مناطقی وجود دارد که آمتیست پیدا می شود مانند (کوه تشناب خور، کوه گبری رفسنجان و منطقه ترکمنچای نزدیک میانه) البته در منطقه میانه آمتیست های مرغوب تر که اندازه آنها به ۳ سانتی مترهم می رسد یافت می شود. از بزرگ ترین استخراج کنندگان این کانی می توان به کشور های برزیل، اروگوئه، ماداگاسکار، روسیه، استرالیا، زیمبابوه، نامیبیا، آمریکا و آلمان اشاره کرد.


از اسامی دیگر آمتیست می توان به جمست، گمست، کوارتز بنفش، یاقوت ارغوانی، سفایر بنفش وSpirit Quartz, Lavendine نام برد.


خواص درمانی  سنگ آمیتیس یا یاقوت ارغوانی:

یاقوت ارغوانی یکی از بهترین سنگهای شفابخش است. خاصیت این سنگ عمدتاً به خاطر این است که می تواند هرنوع احساس منفی را از وجود شخص بیرون بکشد و ضمیر او را پاک و شفاف کند.  در مورد کودکان می تواند اضطراب و آشفتگی ناشی از بلوغ، یا هرنوع غم و افسردگی مربوط به شکست تحصیلی، یا شنیدن اخبار ناخوشایند مثل طلاق یا مرگ، و غیره را در آنها از بین ببرد.   یاقوت ارغوانی در این گونه موارد تمام احساسات منفی را به طرف خود جذب میکند و به کودک آرامش می بخشد.


برای بچه هایی که ناتوانی های گوناگون دارند و یا دچار مشکلات جسمی و روحی هستند چند تکه سنگ یاقوت ارغوانی در اتاق آنها باعث می شود این نیروهای منفی از وجود آنها تخلیه شود و اتاق آنها به یک وضعیت آرام و متعادل برگردد. برای درمان دردهای موضعی، سنگ یاقوت ارغوانی را به طور مستقیم به مدت 20 دقیقه در روی محل درد یا اطراف آن بگذارید تا تسکین یابد


سنگ آمتیس خشم، طغیان، ترس، تشویق، نگرانى و اضطراب را از بین مىبرد.سنگ آمتیس احساسات فوق موانعى هستند که نمیگذارند روح ما نا محدود را تجربه کند. سنگ آمتیس رویاهاى ما را تصفیه میکند. سنگ آمتیس بدلیل نور بنفشى که از خود بیرون مى دهد ارزش فوق العاده اى را در شفا بخشى خصوصاُ در زمینه درمان با رنگ ها ارائه مى دهد.

ازآنجائی که آمتیس  داراى ارتعاشات بالایى است , براى انواع دردهاى جدى موثر است و به التیام دردهاى بدنى و نیز دردهاى ناشى از رنج و غم کمک مى کند. سنگ آمتیس براى درمان سردرد ها و بى خوابى کمک فوق العاده اى میکند. ارتعاشات آمتیس براى درمان بیماریهاى ناشى از عدم خلوص خون، نظیر اگزما، جوش و حتى بیماریهاى آمیزشى موثر است. 


سنگ آمیتیست اراده را تقویت می نماید . استفاده از این سنگ برای ترک عادات ناپسند بسیار مفید است . لذا معتادانی که قصد ترک مواد مخدر ، سیگار و یا مشروبات الکلی را دارند ، از این سنگ استفاده می کنند . هم چنین این سنگ به دلیل ارتباط با چاکرای پیشانی و تاج ، برای رفع دردهای ناشی از میگرن و سردردهای عصبی و نیز بهبود حمله های عصبی به ویژه صرع ، بسیار مفید است . علاوه بر آن ، برای رفع بی خوابی و کابوس سفارش می کنند که آن را زیر بالش بگذارند و بخوابند .


 سنگ آمیتیست با رنگ بنفشی که دارد ، ارزش فوق العاده ای در شفا بخشی ، خصوصاً در زمینه درمان با رنگ ها دارد . زدودن انرژی منفی ، از دیگر ویژگی های آمیتیست است که آن را به انرژی های مثبت تبدیل می کند . تکه ای از سنگ آمیتیست را در گوشه ای از اتاق یا محل کار خود قرار دهید تا علاوه بر پراکنده شدن انرژی های مثیت در فضا و ذهن و روح شما ، به تعادل و آرامش دست یابید و از تشویش ، اضطراب و هراس ، دور گردید .


دیگر خواص سنگ آمیتیس :


مخصوص دردهاى ناحیه سر، میگرن و فشارهاى عصبى است و سیستم کلى بدن ما را بهبود میدهد.


سنگ آمتیس غدد و هورمونها را تقویت میکند و سوخت و ساز سلولى را افزایش میدهد.


همچنین آمتیس براى بیمارى دیابت موثر است و ما را در برابر بى خوابى اضطرابها و کابوس ها محافظت میکند.


سنگ آمتیس بهترین مداوا را براى مشکلات روانى و استرس به کار میبرند.


این سنگ هم چنین اراده ما را زیاد میکند و ما را در ارتباطات روحى و معنوى حمایت مى کند و نیز به ما تسلى قدرت، شادى و شجاعت مى دهد.


این سنگ به نشان برج سنبله (شهریور ) تعلق دارد و مخصوص چاکراهاى انتهاى سر است .


 سنگ آمتیس خشم، طغیان، ترس، تشویق، نگرانى و اضطراب را از بین مىبرد.


سنگ آمتیس احساسات فوق موانعى هستند که نمیگذارند روح ما نا محدود را تجربه کند.


سنگ آمتیس رویاهاى ما را تصفیه میکند.


سنگ آمتیس بدلیل نور بنفشى که از خود بیرون مى دهد ارزش فوق العاده اى را در شفا بخشى خصوصاُ در زمینه درمان با رنگ ها ارائه مى دهد.


ازآنجائی که  آمتیس  داراى ارتعاشات بالایى است , براى انواع دردهاى جدى موثر است و به التیام دردهاى بدنى و نیز دردهاى ناشى از رنج و غم کمک مى کند. 


سنگ آمتیس براى درمان سردرد ها و بى خوابى کمک فوق العاده اى میکند.


ارتعاشات آمتیس براى درمان بیماریهاى ناشى از عدم خلوص خون، نظیر اگزما، جوش و حتى بیماریهاى آمیزشى موثر است.


مخصوص دردهاى ناحیه سر، میگرن و فشارهاى عصبى است و سیستم کلى بدن ما را بهبود میدهد.


سنگ آمتیس غدد و هورمونها را تقویت میکند و سوخت و ساز سلولى را افزایش میدهد.


همچنین آمتیس براى بیمارى دیابت موثر است و ما را در برابر بى خوابى اضطرابها و کابوس ها محافظت میکند.


سنگ آمتیس بهترین مداوا را براى مشکلات روانى و استرس به کار میبرند.


این سنگ هم چنین اراده ما را زیاد میکند و ما را در ارتباطات روحى و معنوى حمایت مى کند و نیز به ما تسلى قدرت، شادى و شجاعت مى دهد.


صیه هایی برای خرید


همانطور که گفته شد بهترین و با ارزش ترین رنگ این گوهر Deep Siberian است. برای خرید این سنگ آن را در نور روز مشاهده کنید تا رنگ واقعی آن دیده شود. (نور مصنوعی، رنگ این سنگ را به درستی نمایش نمی دهد.) آمتیست خوب باید شفاف باشد و نور را به خوبی از خود عبور دهد. نوع تراش سنگ های قیمتی معمولاَ بر اساس شدت رنگ آنها انتخاب می شود به همین دلیل این گوهر را می توان با تراش های مختلفی داد اما رایج ترین شیوه تراشکاری این سنگ قیمتی،گونه Brilliant round است.


 

روش های بهبود آماتیست


این گوهر را می توان مانند یاقوت سرخ با روش گرما دهی بهبود داد. گرمای مورد نیاز برای این کار بین 470 تا 750 درجه سانتگراد است.



معادن آمیتیست


مهمترین معادن استخراج گوهر آمیتیست، ایالت ریو دو ژانیروی برزیل است ولی این گوهر در کشورهای بولیوی، کانادا، هند، ماداگاسکار، مکزیک، میانمار(برمه)، نامیبیا، روسیه، سریلانکا، آریزونای آمریکا، اروگوئه، کره جنوبی، استرالیا و زامبیا با تولید سالانه هزار تن است.

گوهرآرا

نويسنده مطلب آشنایی با سنگ آمیتیس یا یاقوت ارغوانی و خواص شگفت انگیز آن

نظرات ( ۴۰ )

  1. فرشاد
    ۰۲ شهریور ۹۶ ، ۰۱:۱۴

    سپاس از آگاهی رسانی شما. ولی همه چیز رو گفتین جز بهای اون ...

    • گوهرآرا
      ۴ شهریور ۹۶، ۱۶:۳۲

      به خاطر اینکه قیمت ثابت نیست بر اساس کیفیت رنج وسیعی برای قیمت گذاری هست

  2. فرزان .
    ۲۸ مهر ۹۶ ، ۱۶:۴۰

    خرید این سنگ رو هم دارید شما ؟

  3. علی
    ۲۲ آبان ۹۶ ، ۲۳:۳۹

    سلام قیمت هرقیراط خام چنداست چون من ۳۵قیراط خام باسختی ۹دارم ولی قیمتش کسی نمیگه اگرمشتریش بودباشناسنامه میفروشم ۰۹۰۳۸۱۵۴۲۴۳ مهرشاد

    • گوهرآرا
      ۱۶ آذر ۹۶، ۱۲:۳۵

      قیراطی 3000 تومن

  4. مهدی
    ۱۸ آذر ۹۶ ، ۰۲:۲۵

    ببخشید قیمت هر قیراط تراش خورده اش چقدر در میاد؟ 


    • گوهرآرا
      ۲۳ آذر ۹۶، ۱۷:۰۹

      قیراطی 5000 تومن

      09353369949 تلگرام

  5. آرش
    ۲۳ فروردين ۹۷ ، ۲۰:۴۶

    با سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده محترم. همانطور که در این مقاله مشاهده میکنید فرمول شیمیایی آمیتیست sio2 هست که همان فرمول در نجف(کریستال کوارتز) یا عقیق هست، اصطلاح یاقوت ارغوانی اشتباه هست. باید از کلمه عقیق ارغوانی استفاده بشه، چون یاقوت ارغوانی یا سفایر فرمول شیمیایی متفاوتی داره

    با تشکر

    • گوهرآرا
      ۲۴ فروردين ۹۷، ۲۰:۱۷

      در متن قید شده که در اصطلاح غلط به یاقوت ارغوانی در زبان عوام معروف است 


  6. نقاشی ساختمان
    ۰۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۵۳

    چقدر زیباست...
    به به ... سر حال اومدم.

  7. محمد
    ۳۰ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۰۶

    سلام با تشکر از اطلاعات خوب شما .من یک تسبیح بقیمت 95000 تومان بعنوان سنگ آمتیست اصل از مغازه بخواهم خریداری کنم چگونه اصل بودن ان را بفهمم چون مشابه ان را نشان میدهد ومیگوید این غیر اصل است 20000تومان باتشکرمجدد

  8. کاشی الوند
    ۲۵ تیر ۹۷ ، ۱۵:۳۲

    سنگ متولد بهمن هستش


  9. zahra
    ۰۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۸:۰۸

    سلام ببخشید حدودا یک سنگ برای پلاک گردنبند چند در میاد؟


  10. منسیکس
    ۱۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۵:۰۲

    سلام خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون.خیلی زیبا هستند سنگ ها لذت بردم

  11. هادی
    ۰۲ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۴۳

    با سلام آمیتیس بنفش قیمتش چجوری محاسبه میشه قیراط یا گرم.و الان قیمتش چیه..ممنون میشم پاسخ بدید.

  12. حسن
    ۰۹ خرداد ۹۸ ، ۰۳:۱۳

    با سلام
    یک قطعه سنگ آمیتیست به ابعاد 5  *  10
    سانتی متر فروشی می باشد
    09107608047

  13. جراحی تیروئید در کرج
    ۱۱ تیر ۹۸ ، ۱۳:۲۶

    بسیار سپاس گذارم بابت سایت جذابتون

  14. persian handicrafts
    ۱۱ تیر ۹۸ ، ۱۶:۲۲

    ممنونم بابت سایت خوبتون

  15. لوازم تولد
    ۱۵ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۱۲

    موضوع جالبی بود ممنونم

  16. دکوراسیون کرج
    ۲۱ بهمن ۹۸ ، ۱۳:۲۰

    مقاله ی پر محتوی بود سپاسگزارم

  17. فاطنه
    ۱۹ تیر ۹۹ ، ۱۱:۲۱

    سلام ممنون از سایت خوبتون

    من یه آمیتیست تراش نخورده برای دکور میخام. سایزش بزرگ باشه و زیبا .اگر کسی داره تصاویرش رو ارسال کنه به همراه قیمت .

    ۰۹۱۶۶۴۳۷۸۴۵

  18. کاررادسازه
    ۱۴ مرداد ۹۹ ، ۱۰:۱۱

    بسیار اطلاعات جامع و کاملی بود
    ممنون از سایت خوبتون

  19. رضاسرویس
    ۱۴ مرداد ۹۹ ، ۱۰:۴۰

    چقدر عالی بود
    واقعا ممنون

  20. دیرینچی
    ۱۴ مرداد ۹۹ ، ۱۱:۱۶

    چقدر سنگ زیبایی هستش
    ممنون از مطلب مفیدتون

    دیرینچی

  21. arthouseclub
    ۱۴ مرداد ۹۹ ، ۱۶:۲۵

    ممنونم از سایت خوبتون
    arthouseclub.com

  22. golnaz
    ۰۳ آبان ۹۹ ، ۱۱:۰۶

    مطلب جالب و خوبی بود، ممنون از سایت پر محتواتون

  23. azhand
    ۰۳ آبان ۹۹ ، ۱۱:۱۲

    عالی بود ، موفق باشید

  24. betonchimie
    ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۲:۲۳

    خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون ،سپاس

  25. karadsazeh
    ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۳:۵۰

    سلام خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون

  26. arkoservice
    ۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۴:۱۵

    سلام ممنون از شما  چقدر جالب بود کلی استفاده بردیم.

  27. rasa
    ۰۸ آذر ۹۹ ، ۱۴:۳۱

    خیلی زیبا هستند سنگ ها ممنون از سایت خوبتون

  28. ارکید
    ۱۳ دی ۹۹ ، ۱۵:۰۸

    1. سلام خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون. موف3ق باشید

  29. دمیرچیان
    ۱۳ دی ۹۹ ، ۱۵:۲۱

    1. بسیار سپاس گذارم بابت سایت جذابتون 

  30. آریاجم
    ۱۳ دی ۹۹ ، ۱۵:۴۴

    ا سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده محترم مطلب بسیار خوبی بود . خسته نباشید

  31. کارچر
    ۱۴ فروردين ۰۰ ، ۱۴:۲۰

    سنگ بسیار زیبایی بود و از مطالب لذت بردم

  32. منسیکس
    ۰۸ خرداد ۰۰ ، ۱۰:۵۹

    بسیار زیبا و شکیل بودند.

  33. تاورکرین
    ۲۷ تیر ۰۰ ، ۱۰:۳۵

    متشکر از نوشته مفیدتون

  34. آرارات MDF
    ۲۸ تیر ۰۰ ، ۱۴:۳۷

    متشکر از مطلب مفیدتون

  35. بچینگ
    ۰۵ مرداد ۰۰ ، ۰۸:۲۲

    سلام و وقت بخیر، بسیار مفید بود

  36. کارتن سازی
    ۱۶ مرداد ۰۰ ، ۱۰:۲۰

    دنیای سنگ های خیلی جذابه

  37. تعمیر گاز لاجرمانیا
    ۱۸ تیر ۰۱ ، ۱۵:۵۷

    ممنون بابت سایت خوبتون

  38. sara
    ۰۹ مهر ۰۱ ، ۱۸:۱۸

    ممنونم.بسیارمفید بود.

  39. shiri
    ۱۲ آبان ۰۱ ، ۱۳:۵۱

    ممنونم.مقاله بسیار جامع ومفید بود برام.

  40. kambiz
    ۰۶ آذر ۰۱ ، ۱۲:۴۷

    ممنون از مقاله جامع وکاملتون.سنگ ها خواص بی نظیری دارند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی