سنگ ها، راهی زیبا برای رسیدن به آرامش طبیعت
به گوهرآرا خوش آمديد

چگونه از جواهرات مزین به الماس مراقبت کنیم ؟

چگونه از جواهرات مزین به الماس مراقبت کنیم ؟

الماس

با وجود آن‌که الماس یکی از سخت‌ترین مواد طبیعی به‌شمار می‌آید، پس از نصب بر روی یک انگشتر، گردنبند و یا هر چیز دیگر، تاحدودی آسیب‌پذیر می‌شود. در صورتی‌که هنگام تمیز کردن، احتیاط لازم را به خرج ندهید به الماس آسیب می‌رسانید.

 


در این مقاله چگونگی تمیز کردن بدون آسیب رساندن به جواهر به شما آموزش داده می‌شود. 

الماس

1-    تمیز کردن الماس 


برای این کار از یک برس نرم و آب و صابون استفاده کنید، در صورت در دسترس نبودن برس خاص، برای تمیز کردن جواهرات برس‌های ابرو یا رژ لب را به کار ببرید زیرا آن‌ها نرم و کوچک هستند. 


2-    پیش از آغاز به کار، محلولی از آب گرم و ماده‌ی شوینده را آماده کنید. آن را داخل کاسه‌ای بریزید و انگشتر یا گردنبند خود را داخل آن قرار دهید. برخی جواهرفروشی‌ها از محلول رقیق شده‌ی آمونیاک برای تمیز کردن جواهرات استفاده می‌کنند. آسان‌ترین روش برای شما افزودن مقداری مایع شیشه‌شور به آب داغ است. حرارت آب، چربی موجود بر روی جواهرات را از بین می‌برد. 


3-    به مدت چند دقیقه جواهر را در آب داغ غوطه‌ور کنید سپس آن را با برس نرم بشویید. یک مسواک قدیمی و کارکرده مفیدترین ابزار است. از آنجایی‌که ذرات چربی و آلودگی در قسمت‌های زیرین تجمع می‌کنند، این بخش‌ها را با دقت تمیز کنید. 


4-    شستشو با آب 


برای آبکشی از یک صافی استفاده کنید. 


5-    پس از آبکشی، از پارچه‌ای تمیز برای خشک کردن جواهرات استفاده کنید. 


نکته 


•    جواهرات مزین به الماس را حداقل یکبار در سال می‌بایستی نزد جواهرساز حرفه‌ای برد. او پایه‌های نصب که الماس‌ها بر روی آن‌ها قرار می‌گیرند را به دقت بررسی می‌کند. با این کار دیگر نیازی نیست که نگران افتادن و سست شدن سنگ‌ها باشید. 


•    برخی از فروشگاه‌ها مواد خاصی برای شستشوی جواهرات دارند. در صورت خریداری، با دقت نحوه‌ی کاربردشان را مطالعه تا اطمینان حاصل کنید که برای جواهرات مورد نظر شما مناسب هستند. روش‌های استفاده و هشدارها را نیز به دقت بررسی کنید. 


•   درصورتی‌که از جواهرات خود به مدت طولانی استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را می‌بایستی در جعبه‌ای جداگانه، دور از جواهرات دیگر نگهداری کنید. به خاطر داشته باشید که هر یک از جواهرات را در جعبه‌ی مخصوص خود قرار دهید. در نتیجه از جواهرات مزین به‌ الماس در برابر آسیب‌دیدگی و خراشیدن دیگر جواهرات محافظت به عمل آورده‌اید. 

•    به خاطر داشته باشید که تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب نوع پاک‌کننده به شما بستگی دارد و تنها راه افزایش درخشش جواهرات، تمیز کردن آن‌هاست. 

الماس

هشدار 


•    هنگام تمیز کردن جواهرات، هرگز سنگ را با انگشتانتان لمس نکنید و انگشتر یا گردنبند را از گوشه‌هایش بگیرید. 

•    هنگام انجام حرکات ورزشی از جواهرات مزین به الماس استفاده نکنید، با این کار از آلودگی و خراشیده شدن آن‌ها جلوگیری به عمل آورده‌اید. 

•    الماس‌های رنگی هرگز نباید در معرض تماس با پاک‌کننده‌های خانگی، نظیر سفیدکننده‌ها قرار گیرند زیرا آن‌ها نه تنها موجب تغییر رنگ الماس بلکه پایه‌ی نصب جواهر نیز می‌شوند. 

•    به دلیل حرکات روزانه‌ی بدن، الماس‌هایی که بر روی جواهرات نصب هستند چرک و کثیف می‌شوند همچنین به خاطر داشته باشید که حتی در صورت عدم استفاده، جواهرات شما گرد و خاک را به خود جذب خواهند کرد. 

•    چربی‌ موجود بر روی پوست بدن از جمله عواملی است که بر روی الماس‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. این امر موجب تجمع چربی و آلودگی در نتیجه از بین رفتن درخشش الماس می‌شود. 

گوهرآرا

نويسنده مطلب چگونه از جواهرات مزین به الماس مراقبت کنیم ؟

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی