سنگ ها، راهی زیبا برای رسیدن به آرامش طبیعت
به گوهرآرا خوش آمديد

در نجف

در نجف

در نجف


برای درنجف خواص بسیاری مطرح شده است.ائمه و معصومین استفاده از در نجف را بسیار توصیه کرده اند,استفاده از در نجف ثواب بسیاری دارد.خواص درمانی درنجف بیشمار است


در نجف سنگی صاف و شفاف همانند شیشه است و از خانواده ی سنگ های کوارتز می باشد.


این سنگ از نظر معنوی دارای ارزش بسیار بالایی است.


سنگ در نجف در دو رنگ شیشه ای بیرنگ و  شیشه ای مایل به قرمز در وادی السلام شهر نجف در کشور عراق یافت می شود که به دومی “در  حسینی” نیز گفته می شود.


در انواعی از این سنگ خط های سیاه رنگی به شکل مو دیده می شود که به آن “در مودار” می گویند.


روایات دینی درباره در نجف :


امام صادق علیه السلام خطاب به مفضل فرمود : دوست دارم که هر مومنی پنج انگشتر در دست کند : عقیق ، فیروزه و یاقوت و حدید صینی و دُرّ نجف.


مفضل پرسید : سرورم ، خاصیت و فضیلت دست کردن انگشتر دُرّ نجف چیست ؟


حضرت فرمود : هر کس انگشتر دُرّ نجف در دست کند و نگاه به آن کند ، خداوند برای هر نگاهی که به این نگین می اندازد ، ثواب یک زیارت ( اعم از حج یا غیره ) در نامه عمل او می نویسد که اجر و ثواب آن برابر با اجر و ثواب عمل پیامبران و صالحان است و اگر رحمت خداوند بر شیعیان نبود ، قیمت هر دانه نگین درّ نجف به قدری گران می شد که کسی توانایی خرید آن را نداشت ، لکن خداوند آن را بر شیعیان ارزان قرار داده و زیاد یافت می شود تا آن که همه شیعیان بتوانند از آن بهره ببرند .

( التهذیب ۶ /۳۷ ، جامع الاخبار ص ۱۳۴ ، فرحه الغری ص ۸۶ ، وسائل الشیعه ۱۴ / ۴۰۳ )


فواید و خواص روحی در نجف :


در نجف آرامش بخش بوده و سبب تقویت انرژی معنوی در انسان می شود.

همچنین دفع نیروهای منفی اطراف از دیگر خواص سنگ در نجف می باشد.

در نجف بسیار پر انرژی بوده و از نظر ائمه توصیه بسیار شده است.


فواید و خواص جسمی در نجف :


این سنگ جریان خون را تحریک می کند . در درمان کمر درد و سردردهای مزمن نیز موثر است.


نگهد اری و شارژ در نجف :


این سنگ می‌بایستی هر ماه یک تا دو بار در آب روان شسته شود و سپس در مقابل نور خورشید قرار گیرد تا خودش خشک شود و انرژی مجدد را بدست آورد.

نوشته شده توسط:سهیل



فلسفه ی پیدایش در نجف:

قبرستانی به نام وادی السلام واقع در نجف اشرف وجود دارد،که قدمتی به بلندای تاریخ دارد.نقل است که ارواح بشر از مؤمنین و مؤمنات در شبهای جمعه در این قبرستان به گرد هم می آیند.و اگر انسان متد ینی از دنیا برود فرشتگان نقاله جسم او را به این قبرستان منتقل خواهند کرد و بلعکس ...


 

این قبرستان مدفن بسیاری از بزرگان دین بوده منجمله،پیامبران هود و صالح که قبور مطهرشان در این مکان است.از جمله مکان های ارزشمند در این قبرستان،مقام امام زمان و مقام امام صادق می باشد...


امیدوارم یه روزی هم ما سهمی از این قبرستان داشته باشیم...


مطمئن هستم بارها اسم باران نیسان رو شنیدید و خواص اون رو در مفاتیح الجنان خوندید.باران نیسان ، به اولین بارانی که در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت می باره گفته میشه که خواص ویژه ای داره.


طریقه ی ساخت در نجف:


اولین باران که باران نیسان باشه وقتی در قبرستان وادی السلام باریدن میگیره با خاک این قبرستان (فقط خاک وادی السلام) ترکیب میشه ،کلوخ هایی رو ایجاد میکنه  که سازندگان در  این کلوخ ها را به شیوه ای صیقل می دهند که تبدیل به در میشه و چون تنها در این سرمین حاصل میگردد به در نجف شهرت دارد.


در نجف هر چقدر تیره و کدر باشه به اصل نزدیکتره.و یه سری موها یا رشته هایی در اون دیده میشه.


از لحاظ زیست شناسی هر انسانی از یه نطفه ای تشکیل شده که وقتی می میره وجسم او متلاشی میشه این سلول ابتدایی و هسته ی اولیه از بین نمیره.


نکته ای که در ،انگشتر در نجف حائز اهمیت هست اینکه:خاک قبرستان وادی السلام مدفن مؤمنینه. وقتی دری ساخته میشه ممکنه در این (در) میلیون ها سلول باشه که هر کدوم از این سلولها متعلق به یک فرد متدین هست.گفته میشه زمانی که انگشتر در نجف رو بدست میکنید مدام ذکر گفته میشه و  مومنین و مومناتی که گفته شد تا قیامت همراه شما و برای شما ذکر خواهند گفت و گفته شده از امام صادق هر نگاه به در نجف برابر یه حج مقبوله.


و اما گفته میشه انگشتر در نجف در زمان ظهور امام زمان بسیار کمیاب و قیمتی خواهد بود به دلایلی که برشمردیم. اما امروزه بسیار ارزون و فراوونه.


تصور اینکه ممکنه چند نفر از این افراد متدین با شما و تا ابد ذکر بگن و به پای شما ثواب نوشته بشه  فوق العاده دلچسبه .پیشنهاد می کنم حتما در نجف رو بدست بیارید و هر آیینه از خواص ارزشمند اون بهره مند بشید.

گوهرآرا

نويسنده مطلب در نجف

نظرات ( ۴ )

  1. امیرحسین
    ۰۸ تیر ۹۵ ، ۱۶:۳۴

    عالییییییییییه بهترین متنیه که راجب در نجف فوندم ممنون بازم از این متن های قشنگ بزارید

    • گوهرآرا
      ۸ تیر ۹۵، ۱۸:۲۵

      مشکریم


  2. زهرا طاهری
    ۲۱ فروردين ۹۶ ، ۱۴:۴۴

    سلام من از یه کانال قیمّت سنگ در نجف رو بدون رکاب پرسیدم گفت ٢٥٠تومن وگفت اونایی که که قیمتش پایین تره چینی هستن...میخواستم بدونم درست کفته یا نه؟؟

    • گوهرآرا
      ۱۴ ارديبهشت ۹۶، ۱۱:۳۱

      امکانش هست

  3. منصور
    ۱۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۴۸

    250 تومان برای یک سنگ در  درشت هم زیاده.البته خوبه بدونید که همه نگین های در مال نجف نیست.در همین ایران خودمون هم سنگ در زیاد پیدا میشه.چون این سنگ از خانواده کوارتز هستش و معدنش زیاد پیدا میشه.در مورد نگین های تقلبی چینی باید بگم حتی تو بازار خود نجف هم از این نگین های تقلبی زیاد هست.به نظر من تنها راه اینه که آدم خودش بره قبرستان وادی السلام و اونجا اینقدر بگرده تا یه تیکه سنگ در پیدا کنه بعدش هم باید بگرده یه نفر استادکار تراش سنگ پیدا کنه که کاملا قابل اطمینان باشه و  بهش بده تا اون را بتراشه و پرداخت کنه !!

    • گوهرآرا
      ۱۶ ارديبهشت ۹۶، ۱۰:۳۷

      یله درست میفرمایید ولی در نجف اصل هم پیدا میشه 


  4. سلام
    ۱۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۱۳

    سلام

    یک انگشتر قدیمی در نجف پیدا کردم که البته صاحبش میگه حدود ۶۰ سال قدمت داره
    میخواستم بدونم سنگ در نجف قدیمی بهتره یا جدید باشه؟
    از کجا بدونم اصله یا نه؟
    قیمتش چقدر باشه خوبه
    البته سنگش کوچیکه
    تشکر از لطفتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی