سنگ ها، راهی زیبا برای رسیدن به آرامش طبیعت
به گوهرآرا خوش آمديد

فلزات شفابخش

فلزات شفابخش

 طلا

علاوه بر بکارگیری انرژی سنگ ها و جواهرات ، درمانگران خواص شفابخش فلزات را نیز مورد استفاده قرار می دهند . آنها معتقدند که همه چیز در هستی دارای انرژی و آگاهی است و کلیه اشکال ، تجلی بیرونی این انرژی هستند و نیروی شفابخش زندگی از این انرژی عالم گیر جاری میشود که هستی مطلق و جوهر هر ماده ای است . بدین ترتیب فلزات از جمله تجلیات بیرونی انرژی اند و شامل مخازن انرژی حیاتی هستند که میتوانند جهت مقاصد شفابخشی به کار گرفته شوند . روشن بینان قدیم هند صرفاً تاثیرات شفابخش انرژی این اجسام را از طریق ژرف اندیشی کشف نموده اند .

می گویند در دوران ملوک الطوایفی ، پادشاهان و شاهزادگان در ظرف هایی از جنس طلا و نقره غذا می خوردند . استفاده از این فلزات در آشپزخانه نه تنها نشان توانگری و ثروت بود بلکه سلامتی را نیز در وضعیت خوبی نگه می داشت ، مشروط بر اینکه طوری ساخته شده شوند که بدن قادر به جذب آنها باشد . هر یک از این فلزات قیمتی دارای خواصی هستند که نشان دهنده تاثیر هدایت کننده آنها بر بدن انسان است .

تاثیرات مضر و زیان آور محیط بر بدن ، ذهن و آگاهی ، ممکن است از طریق استفاده از برخی فلزها خنثی شود . زمانی که این اجاسم روی پوست قرار گیزند تاثیری الکترومغناطیسی ایجاد می کنند که بر روی سلول های بدن و نسوج عمل می کند . به عنوان مثال با استفاده از یک بازوبند نقره یا روی ، شخص ممکن است از بروز ناراحتی های ناشی از کبد جلوگیری نماید .

همانطور که می توان یک خانه را توسط یک میله مسی از برقی که توسط رعد و برق آسمان ایجاد می شود ، محافظت نمود ، محافظت نمود ، استفاده از فلزات هم میتواند بدن را از تشعشعات الکتریکی و مغناطیسی موجود در جو حفظ کند .

فلزات خالص ، یک تشعشع ستاره ای ساطع میکنند که باعث انقباض شدید در کشش منفی سیارات می شود. توجه داشته باشید که هر سیاره ای دارای فلز مخصوص به خود است ، همچنین هر برجی با دو یا سه نوع فلز در ارتباط است. بهتر است که به غیر از سنگ ، فلز مخصوص خود را هم شناخته و از آنها استفاده نماییم .

 

خورشید/طلا

ماه/ نقره

مریخ/ آهن

زهره/ مس

عطارد/ پلاتین،آلومینیوم

مشتری/ قلع

زحل/ فولاد

 

کلیه فلزات دارای انرژی شفابخش بسیاری هستند . انرژی شفابخش فلزات را می توان از طریق بکارگیری آنها به عنوان زیور آلات و یا قرار دادن آنها در آب در طول شب و نوشیدن آن در روز بعد مورد استفاده قرار داد. فلزات سنگین از قبیل جیوه ، طلا ، نقره ، مس ، سرب و قلع در معالجات به کار گرفته می شوند. با وجود این ، فلزات خالص هم ممکن است شامل ناخالصی هایی باشند که برای اندام های حیاتی از قبیل کلیه ، کبد ، طحال و قلب ایجاد مسمومیت نمایند . بنابراین درمانگران روش های ویژه ای برای خالص نمودن آنها مقرر می دارند.

 

 

مس

مس چربی و چاقی را کاهش می دهد و داوری مقوی بسیار خوبی برای کبد و طحال بوده و برای معالجه کم خونی نیز مفید است. برای درمان میتوان آب مس را به صورت خوراکی مصرف کرد و یا یک دستبند مسی به مچ بست . این فلز در درمان بیماری های مفصلی مانند نقرس ، فلج اطفال ، مشکلات مربوط به فشار خون ، تنش های روانی و سکته مغزی موثر است .

 

طلا

طلا یک داروی تقویت کننده اعصاب است . باعث تقویت حافظه و هوش می گردد ، عضلات قلب را تقویت نموده و بنیه و قوای بدنی را افزایش می دهد . طلا برای غش و حملات صرع ، حملات قلبی ، ضعف ریه و اختلالات تنفسی مانند آسم و تنگی نفس مفید است . طلای تصفیه شده و خالص با سوزاندن در آتش به خاکستر تبدیل می شود. انرژی طلا همچنین ممکن است از طریق آب درمان کننده آن مورد استفاده قرار گیرد . طلا خاصیت گرمازایی دارد بنابراین در مورد شخصی که طبیعتی گرم دارد باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد .

 

نقره

استفاده از نقره به خصوص در درمان نارحتی های مربوط به اختلالات گوارشی مفید است. نقره اندام هایی ماننده معده ، کبد و طحال را تقویت کرده و مانع تشکیل بلغم میشود و به بدن کمک می کند تا به راحتی غذا را هضم کند ، نقره یک فلز معالجه کننده خاصیت خونسرد کننده دارد ، بنابراین برای افرادی با طبیعت گرم مفید است . نقره بنیه و بهره هوش را افزایش می دهد برای لاغری ، دردپا ، تب مزمن و ضعف بعد از تب ، سوزش قلب ، مشکلات بینایی ، ورم روده ها ، ترشح بیش از حد کیسه صفرا ، خیال بافی و صرع مفید است . خاکستر نقره ناراحتی های ناشی از تورم قلب را تسکین می دهد . نوشیدن شیر گرم که در ظرف نقره حرارت دیده باشد برای تجدید قوا بسیار موثر است .

 

آهن

آهن برای مغز استخوان ، بافت استخوان ، گلبول های قرمز ، کبد و طحال مفید است و تولید گلبول های قرمز را افزایش می دهد ، بنابراین خاکستر آن برای معالجه کم خونی مورد استفاده قرار میگیرد . و به عنوان یک پادزهر برای تورم کبد و طحال بسیار موثر است . آهن باعث تقویت ماهیچه ها در نسوج عصبی می گردد و دارای خاصیت جوان کننده است.

 

قلع

یک عنطر طبیعی برای جوانی است . خاکستر خالص قلع برای معالجه دیابت تنگی نفس و عفونت های دستگاه تنفس ، کم خونی ، بیمارهای پوستی و انسداد ترشح صفرا به کار برده می شود .

 

جیوه

جیوه فلز بسیار سنگین و موثری است و به برانگیختن سیستم آنزیمی کمک نموده و باعث نوسازی و تغییر نسوج میگردد . جیوه در تاریخ اساطیر هند ، نطفه خدایی به نام شیوا محسوب می شود . جیوه باعث افزایش هوش و آگاهی می گردد ولی نباید به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد و همیشه باید با گوگرد همراه باشد .

 

سرب

سرب دارای خاصیت درمانی بسیار موثری برای امراض پوستی است . همچنین برای معالجه آماس( ورم )، سوزاک ، سفلیس و ناراحتی های زنان به کار برده می شود .

گوهرآرا

نويسنده مطلب فلزات شفابخش

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی