سنگ ها، راهی زیبا برای رسیدن به آرامش طبیعت
به گوهرآرا خوش آمديد

کوبیک زیرکونیا چیست؟

همه چیز در باره سنگ کوبیک زیرکونیا

انواع الماس

کوبیک زیرکونیا چیست؟

کوبیک زیرکونیا (به انگلیسی Cubic Ziconia با CZ) مشابه الماس با همان درخشش و شفافیت بلورین است، اما برخلاف الماس ساخت انسان است و حاصل ترکیب ماده بلورین بی رنگ، سخت و بدون نقص میباشد. کوبیک زیرکونیا از لحاظ ظاهری بسیار شبیه الماس است و به عنوان جایگزین قابل قبول الماس به شمار می آید و میتوان آن را مشابه رنگ های الماس در رنگ های متفاوت تولید کرد.

شروع ساخت کوبیک زیرکونیا به سال 1976 میلادی برمیگردد و از دلایل ساخت آن میتوان به ویژگیهای تقریبا همانند الماس،قیمت پایین و دوام بالا اشاره کرد. کوبیک زیرکونیا یک کانی ست که از آن به عنوان مشابه الماس استفاده میگردد و به صورت گسترده در حال تولید است.

برخی اوقات، مردم به اشتباه آن را کوبیک زیرکنیم می نامند. زیرکنیم یک ماده شیمیایی متفاوت، از جنس فلز به رنگ سفید نقره ای است.

الماس 

کوبیک زیر کونیا چگونه ساخته میشود؟

کریستال کوبیک زیرکونیا با در هم آمیختن پودر زیرکونیا با در هم آمیختن پودر زیرکونیوم دی اکسید و تحت حرارت قرار دادن آن ها در درمان بالای 4982 درجه فارنهایت (2750 درجه سلیسیوس) ساخته میشوند. سنگ کوبیک زیرکونیا کاملا ساخت انسان و بی نقص است و عاری از هر گونه نا خالصی میباشد.

کوبیک زیرکونیا در مقایسه با الماس

به طور کلی، زیور آلات کوبیک زیرکونیا زیورآلاتی آنچنان گران قیمت نیستند و سنگ آن توسط انسان تولید می شود، در حالی که الماس، ماده ای موجود در طبیعت و بسیار گران قیمت است.

چندین راه برای تشخیص تفاوت الماس از کوبیک زیرکونیا وجود دارد.

-رسانا بودن گرما : الماس رسانای گرماست در حالی که کوبیک زیرکونیا نارساناست و براساس این ویژگی میتوان تفاوت الماس و کوبیک زیرکونیا را با دستگاه های مخصوص تشخیص داد.

-سختی: کوبیک زیرکونیا از لحاظ سختی درجه موس (معیار سختی از یک تا ده) عدد 8 و الماس عدد 10 را به خود اختصاص داده است.

-چگالی: چگالی کوبیک زیرکونیا 1.7 برابر بیشتر از الماس است.

ضریب انکسار: ضریب انکسار الماس 2.42 و ضریب انکسار کوبیک زیرکونیا از 2.15 تا 2.18 است.

برش: معمولا برش خوردن الماس نسبت به کوبیک زیرکونیا متفاوت است.

تجزیه سازی: عدد تجزیه سازی الماس 0.044 و در مقابل آن عدد 0.058 تا 0.066 برای کوبیک زیرکونیا می باشد.

رنگ: کوبیک زیرکونیا از لحاض درجه بندی طیف رنگی الماس، در رتبه عالی D  قرار میگیرد، اما در رنگ های دیگر مانند سبز، نارنجی، صورتی و ... نیز موجود هستند. در سوی دیگر، در اکثر الماس ها ته رنگ قهوه ای و زرد دیده میشود و فقط نمونه های بسیار کمیاب  آن کاملا بی رنگ هستند.

 

اینیستاگرام گوهرآرا پیج اینستاگرام مار را دنبال کنید Gohararagem

گوهرآرا

نويسنده مطلب کوبیک زیرکونیا چیست؟

نظرات ( ۰ )
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی